Hľadanie optimálnej marketingovej stratégie pre platené aplikácie

Ak plánujete do aplikačného obchodu Windows Store publikovať platenú aplikáciu je potrebné zamyslieť sa trochu nad jej marketingom. Sú tu tri základné otázky:

  • Za akú cenu aplikáciu ponúknuť?
  • Umožniť používateľovi nainštalovať si časovo, alebo funkčne obmedzenú trial verziu zdarma
  • Ako podporiť predaj aplikácie sekundárnymi aktivitami

Experimenty s promovaním robím na aplikácii Bluetooth comm Pro http://apps.microsoft.com/windows/app/bluetooth-comm-pro/96b1d06c-d86b-4e49-82c3-eaa22bc81f57

Účelom aplikácie je monitorovať Bluetooth komunikáciu s externými zariadeniami cez rozhranie RFCOM. Využijú ju hlavne vývojári, ktorí chcú pripájať k Windows 8.1 rôzne externé zariadenia (GPS, senzory…) prípadne vlastné konštrukcie najčastejšie na báze populárnej dosky Arduino. Je to síce minoritná skupina záujemcov, ale…

V októbri som vypublikoval free aplikáciu Bluetooth analyzer http://apps.microsoft.com/windows/app/bluetooth-analyzer/e632b14b-268e-458b-99ee-7a6b858a72be Túto aplikáciu som robil pre svoju potrebu, keď som ladil vlastné udelátko na báze dosky STM32 Discovery s mikrokontrolérom ARM Cortex M3 a Bluetooth modulom RN-42. Aplikácia vypisovala prijaté znaky a umožnila vyslať na zariadenie textový reťazec. Myslel som si, že sa pár ľuďom zíde a tak som ju dal do Windows Store. Vypublikoval som ju globálne s anglickým používateľským rozhraním Výsledok – 16 108 stiahnutí, 38 hodnotení a desiatky mailov od používateľov, ktorým sa aplikácia páčila a chceli dorobiť ďalšie funkcie, najčastejšie zobrazenie v HEX formáte a možnosť uloženia prijatých dát do súboru.

Poslúchol som “Vox populi”, ale urobil som novú aplikáciu s požadovanými funkciami a publikoval ju ako platenú za tretiu najnižšiu cenu 2.49 €. 20 dní bola aplikácia v store len ako platená bez možnosti trial verzie. Počet stiahnutí nebol vysoký – od 2 do 10 stiahnutí denne. Počiatočný nábeh aplikácie je pochopiteľný, chvíľu trvá, kým sa aplikácia začne promovať, prípadne sa objaví v rebríčku dobre hodnotených aplikácií…. 9. januára som umožnil free trial s jednodennou skúšobnou lehotou. Na grafe Paid download sa to prejavilo poklesom nákupov na nulu. Je to pochopiteľné všetci záujemcovia si stiahli trial aplikácie. Zároveň však celový počet stiahnutí stúpol na 30 denne. Otázka je čo sa stane keď trial aplikácia exspiruje. Koľko percent záujemcov si aplikáciu kúpi? Microsoft tvrdí že podľa dlhodobej štatistiky každý piaty, čiže 20 percent. Uvidíme

Experiment pokračuje… výsledky budem publikovať na tomto blogu

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s


%d bloggers like this: