Tipy a triky pre vývoj aplikácií a hier 1

Podľa prianí objednávateľov robím aplikácie rôznych žánrov, no občas si treba splniť sen zo študentskej mladosti, kedy som si povedal, že niekedy naprogramujem hru. Nedávno som našiel zošit z roku 1988 kde som mal definované scény z hry FLAPPY, tak som hru urobil pre Windows 8 a 8.1. Malo to pre mňa prínos hlavne čo sa týka zdokonalenia sa v asynchrónnom programovaní a implementácii dotykového ovládania. Postupne budem publikovať know-how, ktoré som pri vývoji tejto hry získal.

Napriek názvu nie je to ten typ hry, ktorý momentálne rezonuje aplikačnými obchodmi. Názov Flappy som si pre Windows Store zaregistroval celosvetovo mesiac predtým, než vypukol súčasný “flappy” ošiaľ pre hru, kde hráč ovláda nemotorného vtáka, ktorý padá nadol pôsobením gravitácie a každé ťuknutie na displej ho posunie nahor. Hernú plochu tvoria medzery medzi zelenými rúrami, do ktorých sa treba trafiť. Úlohou je zaletieť s vtákom čo najďalej.

Pred 30-timi rokmi sa pod názvom FLAPPY skrývala podľa mňa najlepšia, dodnes neprekonaná logická hra na podobnom princípe ako SOKOBAN, značne skomplikovaná tým, že v hre sú dva typy nepriateľov. Vašou úlohou je sprevádzať kuriatko po 200 miestnostiach a pomôcť mu v každej dostať vajíčko na zelenú plôšku. Kuriatko ohrozujú žubrienky a neskôr aj veľké žaby, proti ktorým však môžete použiť uspávacie huby, alebo ich zlikvidovať hodením kameňa, či balvanu na hlavu. Každých 5 miestností má svoj prístupový kód, ktorý sa vám zobrazí po ich prejdení a neskôr je možné s pomocou tohto kódu pokračovať v rozohranej hre.

Ak si chcete zahrať retro Flappy môžete na emulátore československého počítača PMD-85. http://pmd85.borik.net/wiki/Flappy.

Výsledkom môjho snaženia je hra Flappy, ktorú nájdete vo Windows Store http://apps.microsoft.com/windows/app/flappy/61857603-6fe1-466b-b890-44d66ea37201

Hra je aj vo Free verzii http://apps.microsoft.com/windows/app/flappy-free/a2153dbe-ac79-44b8-9af2-bc0169391af8

Pridaj komentár

