Príprava Windows 8.1 aplikácie na publikovanie

Aby ste mohli aplikáciu publikovať do aplikačného obchodu Windows Store, je potrebné správne nastaviť parametre v aplikačnom manifeste a doplniť aplikáciu o nevyhnutnú grafiku, teda o návrhy dynamických dlaždíc a úvodnej obrazovky.

Aplikačný manifest

V aplikačnom manifeste (súbor Package.appxmanifest ) sú informácie potrebné pre zostavenie aplikácie, aby ju bolo možné distribuovať cez pre Windows Obchod. Manifest je fyzicky XML dokument, no údaje v ňom budete vo väčšine prípadov editovať pomocou vizuálneho nástroja.

Aplikačný manifest – záložka Application

Údaje v aplikačnom manifeste sú vo vizuálnom editore rozdelené do záložiek. V záložke Application je potrebné definovať jazyk používateľského rozhrania. Pre slovenčinu odporúčame nastaviť jazyk priamo v XML kóde

<Resources>

<Resource Language=”sk-sk” />

</Resources>

 

V záložke môžete taktiež označiť orientácie zariadenia, ktoré aplikácia podporuje, prípadne minimálnu šírku okna aplikácie, ak je menšia ako 500 pixelov. Windows 8.1 umožňuje pre aplikácie u ktorých to má význam nastaviť minimálnu šírku na 320 pixelov a v takomto úzkom páse vypisovať prijaté maily, tweety…

Pozornosť venujte záložke Capabilities, ktorá zobrazuje zoznam funkcionalít, ktoré môže aplikácia využívať. Implicitne pri vytváraní projektu je označená voľba Internet, čo v praxi znamená, že aplikácia môže využívať údaje z webu. Niektoré funkcie, deklarované v tejto záložke, ktoré by mohli zasiahnuť do súkromia používateľa ako napríklad lokalizačné služby, mikrofón, či kamera sa odblokujú až po súhlase používateľa.

Aplikačný manifest – záložka Capabilities.

 

Prvky grafického dizajnu

Obrázky pre dlaždice, ikony a splash screen pre aplikáciu Prísady v potravinách

Ak chcete iba základnú mierku 100 %, potrebujete nasledovné obrázky

  • Úvodná obrazovka: SplashScreen.scale-100.png ( 620 x 300 pixelov)
  • Malá štvorcová dlaždica: SmallSquareLogo70x70.scale-100.png
  • Stredná štvorcová dlaždica: SquareLogo150x150.scale-100.png
  • Veľká štvorcová dlaždica: BigSquareLogo310x310.scale-100.png
  • Obdĺžniková dlaždica: WideLogo310x150.scale-100.png
  • Malá ikona: SmalLogo.scale-100.png (30 x 30 pixelov)
  • Logo pre obchod: StoreLogo.scale-100.png (50 x 50 pixelov)

Jednotlivé grafické prvky umiestnené spravidla v zložke Assets, ktorá je vnorená v zložke Windows 8.1 projektu (nie v spoločnej zložke Assets, ktorá slúži pre grafiku vo vnútri aplikácie) sa priraďujú v aplikačnom manifeste. Vo vizuálnom editore aplikačného manifestu otvorte záložku Visual Assets

Priradenie dynamických dlaždíc a úvodnej obrázky Splash screen vo vizuálnom editore aplikačného manifestu

Ak chcete použiť všetky mierky, potrebujete obrázky

Obrázok pre úvodnú obrazovku

  • SplashScreen.scale-100.png – rozmer 620 x 300 pixelov
  • SplashScreen.scale-140.png – rozmer 868 x 420 pixelov
  • SplashScreen.scale-180.png – rozmer 1116 x 540 pixelov

Malá dlaždica (ikona)

  • SmallLogo.scale-80.png (24 x 24 pixelov)
  • SmallLogo.scale-100.png (30 x 30 pixelov)
  • SmallLogo.scale-140.png (42 x 42 pixelov)
  • SmallLogo.scale-180.png (54 x 54 pixelov)

Malá štvorcová dlaždica

  • SmallSquareLogo70x70.scale-80.png (56 x 56 pixelov)
  • SmallSquareLogo70x70.scale-100.png (70 x 70 pixelov)
  • SmallSquareLogo70x70.scale-140.png (98 x 98 pixelov)
  • SmallSquareLogo70x70.scale-180.png (126 x 126 pixelov)

Stredná štvorcová dlaždica

  • SquareLogo150x150.scale-80.png (120 x 120 pixelov)
  • SquareLogo150x150.scale-100.png (150 x 150 pixelov)
  • SquareLogo150x150.scale-140.png (210 x 210 pixelov)
  • SquareLogo150x150.scale-180.png (270 x 270 pixelov)

Veľká štvorcová dlaždica

  • BigSquareLogo310x310.scale-80.png (248 x 248 pixelov)
  • BigSquareLogo310x310.scale-100.png (310 x 310 pixelov)
  • BigSquareLogo310x310.scale-140.png (434 x 434 pixelov)
  • BigSquareLogo310x310.scale-180.png (558 x 558 pixelov)

 

Obdĺžniková dlaždica

  • WideLogo.scale-80.png (248 x 120 pixelov)
  • WideLogo.scale-100.png (310 x 150 pixelov)
  • WideLogo.scale-140.png (434 x 210 pixelov)
  • WideLogo.scale-180.png (558 x 270 pixelov)

Logo pre Windows obchod

  • StoreLogo.scale-100.png (50 x 50 pixelov)
  • StoreLogo.scale-140.png (70 x 70 pixelov)
  • StoreLogo.scale-180.png (90 x 90 pixelov)

Keď už riešime obrázky ako súčasť grafického vizuálu aplikácie, v prípravnej fáze pred publikovaním by ste sa mali zaoberať aj promovaním aplikácie. Aby mohol Microsoft promovať vašu aplikáciu v Store tak pri jej publikovaní budete môcť uploadovať štyri promo obrázky. Obrázky môžu mať ľubovoľný názov, predpísané sú len rozlíšenia:

  • 846×468
  • 558×756
  • 414×468
  • 414×180

Veľký obrázok v ľavom hornom rohu je jedným zo spôsobov, ako môže Microsoft promovať vašu aplikáciu

Vytvorenie balíčka pre Windows Store

Finálnym krokom prípravnej fázy pred samotným publikovaním aplikácie do Windows Store je vytvorenie balíčka, ktorý sa bude uploadovať do Store.

Najskôr prepnite spúšťanie aplikácie na lokálnom počítača a prepnite sa z módu Debug do módu Release. Následne v menu Project – Store – Create App Package aktivujte vytvorenie distribučného balíčka.

Menu pre vytvorenie balíčka pre Windows Phone Store

Zobrazí sa dialóg na prihlásenie sa do vášho vývojárskeho účtu. Následne po úspešnom prihlásení je potrebné priradiť vytváraný balíček k vášmu vývojárskemu kontu, cez ktoré bude aplikácia publikovaná. Názov pre aplikáciu si môžete rezervovať cez dialóg Create AppPackages, alebo si ho môžete zaregistrovať vopred a v tejto fáze aplikáciu len k názvu priradiť.

Priradenie projektu k rezervovanému názvu

konfigurácia vytváraného balíčka, čiže výber podporovaných procesorových platforiem, čísla verzie a podverzie

Po potvrdení sa vytvorí balíček pre publikovanie aplikácie. V adresári projektu vznikne podadresár AppPackages a v ňom budú postupne vytvárané podadresáre podľa čísla aktuálnej verzie. Publikovať budete súbor s príponou APPX.

V záverečnom dialógu vytvárania balíčka si všimnite tlačidlo Launch Windows App Certification Kit. Pomocou neho aplikáciu otestujete. Počas testovania sa aplikácia niekoľkokrát spustí. V žiadnom prípade neinteragujte s aplikáciami ani operačným systémom. Ak aplikácia neprejde testom, nemá zmysel ju publikovať do Windows Obchodu, nakoľko tam prejde rovnakým testovacím procesom a po neúspešnom testovaní vám ju vrátia aby ste ju opravili.

Záverečný dialóg sprievodcu vytvorením distribučného balíka aplikácie

Zoznam testov integrovaných v Windows App Certification Kite

 

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s


%d bloggers like this: